2. Közélet

2011.06.30. 16:00

2.1   Demográfiai gondunkat dolgozta föl Pokol Béla, ehhez vélekedtem.

2.2   A magyarságtudomány egyik vadhajtásáról, s e vadhajtás kritikájának sorsáról.

2.3   Gondolatok a hazaszeretetről.

2.4   Bepillantottam a (szlovák-magyar) politikába is (2010). Érdekel?

2.5   A biogazdálkodás támogatására tettem javaslatot 2010. 04. 29-én. Egy év múlva olvastam hasonlót; majd néhány hónappal később ismét megerősítést kaptam. Július 26-án nagyon erős érveket  olvashattunk. GMO-mentesnek kell maradnunk és éljen a bio (MN)! Szívemből szól Hubai Imre Csaba  és Móczár Béla. Újabb jó hír 2012. 02. 03-án. 2012. 07. 06-án már egyértelmű a helyzet. 2014. 02. 01-jén írja a Magyar Nemzet, hogy Hernádszentandrás kitörési pontja éppen ez!

2.6   A vízgazdálkodás terén tettem javaslatot 2010. 04. 29-én. Alig öt hónappal később a MN megörvendeztetett (a konkrétan ezzel foglalkozó bekezdés kinagyítva). Újabb kilenc hónap, s olvasható, hogy küszöbön a megvalósítás. Azóta a Start közmunkaprogram - részben az általam gondolt tartalommal - már működik. De nincs megállás: Illés Zoltán környezetvédelmi államtitkárnak komoly tervei vannak: Több ezer embernek adhatna munkát a vízügy.

2.7   2010. 04. 29-én javasoltam: az Országgyűlés módosítsa a 2004. évi I. törvényt: a Nemzet Sportolóinak létszámát - átmenetileg - 12-ről 14-re emeljék föl, s így az Aranycsapat még élő két tagját (Buzánszky Jenő és Grosics Gyula) a testületbe emeljék be. Polyák Imre halálával  megüresedett egy hely, ekkor (2010. 11. 15-én) javaslatomat ismét megtettem azzal, hogy a létszámot már csak 13-ra szükséges fölemelni. 2010. 12. 06-án az Országgyűlés a javaslatot egyhangúlag elfogadta.

2011. 10. 31-én Albert Flórián elment... Így vége a kivételes helyzetnek: újra tizenketten lettek. 

Grosics Gyula, majd tegnap Buzánszky Jenő távoztával már nincs élő tagja az Aranycsapatnak. A föntiekre visszagondolva örülhetünk, hogy legalább utolsó éveikre megadatott nekik a legnagyobb elismerés. (2015. 01. 12.)

2.8   A konzum-szemlélet ellen.

2.9   Ki- vagy meghallgatás? Nem mindegy! Jogász-képviselőnek írtam (2011). De hát milyen a levelezési kultúránk...

2.10  MN: A globalizmus mi a manó? Legyünk magunk!

2.11  2010. 04. 29-én javasoltam az ingyenes helyi közösségi közlekedés lehetőségének tanulmányokkal történő megvizsgálását, majd bevezetését. Javaslatom visszhangtalan maradt. Néhány nappal később az MSZP nevében Horváth Csaba lényegében ugyanezzel a javaslattal állt elő. Javaslatát az akkori politikai közhangulatban - szerintem csakis pártállása miatt, gúnyolódások közepette - elutasították.     S mit olvasok 2011. 09. 17-én a Magyar Nemzetben? A berlini szenátusba a másnapi választások eredményeképpen "Az FDP helyére a közösségi közlekedési eszközök ingyenes használatát követelő Kalózpárt léphet." A szeptember 18-án megtartott választáson a Kalózpárt (körülbelüli magyar megfelelője: LMP) 9%-ot ért el. Az FDP (magyar megfelelője: SZDSZ) kiesett.     Van folytatás is:  2018. február 13-án egy internetes portál tájékoztat: Németország fontolgatja a helyi közösségi közlekedés ingyenessé tételét. Az öt város, ahol a rendszert kipróbálják: Essen, Bonn, Mannheim, Herrenberg, Reutlingen. Tallinban már 2013-ban bevezették, óriási sikerrel; 2020-ban már az egész országra kiterjesztik!

2.12  Ne dőljünk be a feminista pótcselekvésnek!

2.13  Fővárosunkat elcsúfítják és holt város képét mutatják a romos és papírral leragasztott üzleti portálok. Politikushoz fordultam. Választ ugyan kaptam... No, az is valami.

2.14 Kerületünk főutcájának megszépítésére tettem javaslatot önkormányzati képviselőnknek. Ám ő nem reagált. Újabb próbálkozásom: megtudtam a terület képviselőinek személyeit, s 2012 júliusában nekik is elküldtem a javaslatot. Mindketten válaszoltak; megígérték, hogy javaslataimat továbbítják a főépítésznek. Egyikük kifejezetten rokonszenvesnek találta elgondolásomat. 2014 októberében javaslatomat ismét elküldtem a két újraválasztott képviselőnek és ezúttal a főépítésznek is.

2.15 Valóban az újkori demokrácia bölcsője Amerika? Nézzük!

2.16 Kár, hogy döntéshozóink még mindig nem ismerték fel a biogazdálkodás fontosságát. Egy jelzés.

2.17 Ötletrohamok a Nemzeti Galéria, a Széchényi Könyvtár és Csontváry képei ügyében. 

2.18 Az öreg Tolsztoj gondolatai a hazafiságról.

2.19 A Nemzeti alaptanterv 301 oldalas 2018-as tervezetét 2018. augusztus 31-én az interneten (elég nehezen hozzáférhetően) tették közzé. A téma nagy jelentőségét felismerve 2018. szeptember 11-ére készen álltam a magam kritikájával, s azt az általam érintettként feltételezett szerkesztőknek, jóváhagyóknak megküldtem. Ez két részből áll: egy összefoglaló levélből és egy 12 oldalas részletes észrevételből.

2.20 Beszámoló egy bécsi városnézésről.

2.21 Gondolatok Harari Sapiens c. könyve olvasása közben.

2.22 Hátrahaladás: Vármegyék és főispánok újra?

2.23 Legyünk igazi független értelmiségiek! Mattias Desmet: A totalitarizmus pszichológiája.

süti beállítások módosítása